Mindennapi kenyerünket add meg nékünk ma!

Mára egyre kevésbé akarunk kenyeret enni, mert az hízlal. Helyette tömjük a puffasztott lófüttyöket, mert az fogyókúrás, diétás és még egészséges is. Aha, persze, legalábbis ez él sokak fejében.

WHAT?

Hogy lenne fogyókúrás valami amiben 100 grammonként 50-80g szénhidrát van? Nulla fehérje, zsír, rost tartalom, csak pure szénhidrát, magas glikémiás indexű szénhidrát, vagyis megesszük, majd gyorsan megdobja a vércukrot, gyorsan megemésztjük, és ugyanilyen gyorsasággal leszünk újra éhesek.

A PUFFASZTOTT CUCCOK NEM FOGYÓKÚRÁSAK! Az egyik legnagyobb fogyókúrás tévhit ez. Persze étrendbe illeszthetőek, fogyaszthatóak, de ésszel.
Valljuk be, azért van jobb és rosszsabb is a palettán, érdemes megfordítani és értelmezni a csomagolás hátulján lévő adatokat.

Tipp:

Ha már pufi, válassz teljes kiőrlésűt, mert plusz előnye, hogy komplex szénhidrátot biztosít
A felszívódását lassítsd valamilyen fehérjeforrással vagy egy kis zsiradékkal, hogy ne 12 perc után éhezz meg újra. Egyél mellé húst, zöldségeket vagy éppen növényi sajtot.

Ne edd két étkezés közötti nasinak, mondván úgysem számít, ez fogyókúrás. Ha eszed, számolj vele. Mert ha napközben elmajszolsz 1 csomagot hopp be is vitted a napi tápanyagszükségleted akár felét. Ugye milyen sok ez abban a hitben, hogy fogyókúrás? Süss házi kenyeret! A képen látható 100 grammja épp 35 gramm szénhidrátot tartalmaz, tehát egyes pufasztottak felét, harmadát.

Azt már csak félve merem leírni, hogy egyes ízesített pufik tele vannak cukorral. Ne higyjük el mindenről, hogy ha esszük, akkor fogyni fogunk.
Rendes kovászos kenyér, melynek kovászát te dédelgeted, vagy lisztkeverék amihez vizet öntesz és már süthető is. Mindegy melyiket választod, de légy tudatos és étkezz változatosan!
Légy tudatos! Ez nem diéta, életmódváltás, ami fenntartható hosszútávon!