Sportolok.Diétázok.Nem fogyok.Mi az oka?

Manapság állandó stresszben élünk.
Stresszelünk munka, megélhetés 💵, magánélet💑, család👨‍👩‍👦‍👦 miatt.

A stressz hatására megemelkedik a kortizol és adrenalin szint.
A kortizolt a mellékvese kérge te💡rmeli, egy szteroid hormon, melynek túltermelése okozhat magas vérnyomást, emelkedett vércukor értéket, elhízást, nyugtalan alvást.

Kis színes evolúciós magyarázat:
Amikor az őseink veszélyt észleltek, menekültek ilyenkor remekül jött a kortizol és adrenalin termelés, ami megemelte a vércukor szintet, és energiát adott a meneküléshez. Tehát rögtön felhasználták a szervezet által generált többlet energiát.
A szervezet ilyenkor minden mozgósítható energiaforrást akaraktiválni, független attól, hogy az zsírszövet, vagy izom. Elkezdi lebontani a többlet energia érdekében. És ettől az izom lebontástól rettegnek a testépítők. 💪🏋🏽‍♀️
Tartós stressz helyzetben, folymatosan magas a kortizol, megy az inzulin termelés ezerrel, és elkezd raktározni a szervezet 📦, félve attól, hogy megint energia fog kelleni a nem létező meneküléshez. 🏃🏽‍♂️
Ezért megkezdődik a zsírraktározás, és ekkor áll meg a fogyás bármilyen diéta mellett is!❌
Magas vércukor mellett nincs fogyás!
Korunk népbetegsége a stressz, ezért sajnos állandó vészreakcióban van a szervezetünk. Ha a stressz helyzetet megszüntetni nem tudjuk, akkor
Legalább használjuk fel jól a kialakult többlet energiát!☝🏼
Mire gondolok? Sport-sport-sport! 🏃🏽‍♀️🏊🏽‍♀️🏋🏽‍♀️🤼‍♀️🧘‍♀️Nem véletlen a mondás, hogy a sport jó stressz levezető!

Ne edd két étkezés közötti nasinak, mondván úgysem számít, ez fogyókúrás. Ha eszed, számolj vele. Mert ha napközben elmajszolsz 1 csomagot hopp be is vitted a napi tápanyagszükségleted akár felét. Ugye milyen sok ez abban a hitben, hogy fogyókúrás? Süss házi kenyeret! A képen látható 100 grammja épp 35 gramm szénhidrátot tartalmaz, tehát egyes pufasztottak felét, harmadát.

Azt már csak félve merem leírni, hogy egyes ízesített pufik tele vannak cukorral. Ne higyjük el mindenről, hogy ha esszük, akkor fogyni fogunk.
Rendes kovászos kenyér, melynek kovászát te dédelgeted, vagy lisztkeverék amihez vizet öntesz és már süthető is. Mindegy melyiket választod, de légy tudatos és étkezz változatosan!
Légy tudatos! Ez nem diéta, életmódváltás, ami fenntartható hosszútávon!